Особливості проектування центру надання адміністративних послуг у Дніпропетровську

Автор(и)

  • S. I. Podolynnyy Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3480-8035
  • H. G. Boldyreva Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3024-1975
  • D. V. Datskiv Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8315-4803

Ключові слова:

Центр надання адміністративних послуг населенню, фронт-офіс, бек-офіс, генплан, функціонально- планувальна програма, образно-художні рішення

Анотація

Постановка проблеми. В наш час надання якісних адміністративних послуг розглядується як одна з найважливіших умов установлення міцних демократичних відносин між органами місцевого самоврядування та населенням. У Дніпропетровську ведеться робота зі створення муніципальних закладів, які застосовують принцип «єдине вікно». На кафедрі архітектурного проектування та дизайну ПДАБА виконано два пошукові проекти. Мета статті - показати особливості двох проектних пропозицій Центру надання адміністративних послуг населенню (ЦНАПН), зіставивши їх із рекомендаціями міської адміністрації та тими базовими принципами, які склалися у проектуванні подібних об'єктів в зарубіжній практиці.

Основна частина. На основі аналізу зарубіжного досвіду та рекомендацій міської адміністрації сформульовано базові положення для створення ЦНАПН. Вони згруповані в три понятійні блоки: містобудівна обґрунтованість; функціонально- планувальна організація; формоутворення і образно-художні особливості. Лівобережний ЦНАПН розміщується на території, що реконструюється, і є функціональною та композиційною домінантою суспільно- адміністративного підцентру лівобережжя. Центр запроектовано у 16-поверховій споруді з вбудовано- прибудованим двоповерховим блоком фронт-офісу. Фронт-офіс розраховано на 121 робоче місце, бек-офіс– на 440. Загальна площа фронт-офісу- 605 м2, площа бек-офісу– 2 130 м2. Образні характеристики вирішуються у традиційному офісному стилі. Правобережний ЦНАПН передбачається розмістити на вільному майданчику по Запорізькому шосе. На території передбачено великі відкриті автостоянки. Будівля розташовується своєю повздовжньою віссю перпендикулярно до шосе і може служити своєрідним в'їзним знаком у місто. Фронт-офіс розміщується у двоповерховому стилобаті центру. Приміщення бек-офісу запроектовані в 10–19-поверховій П - подібній будівлі. Просторова організація фронт-офісу нагадує своєрідного «птаха з розкинутими крилами». Об'ємно-просторова пластика будівлі центру пов'язана з характерним поняттям «єдиного вікна». Загальна площа фронт-офісу +8 216 м2, бек-офісу– 13 925 м2.

Висновок. В умовах відсутності відповідних норм та вітчизняного досвіду проектування ЦНАПН важливим етапом створення нового типу адміністративних установ є пошукові пропозиції. Розглянуті функціонально-планувальні та містобудівні рішення відповідають поставленим  цілям.  Менш  однозначні  пропозиції  щодо  формування  образно-художніх  характеристик. Подальші дослідження і пошукові проектні опрацювання слід зосередити на виявленні закономірностей взаємодії містобудівних факторів і специфічних образно-художніх характеристик об'єкта.

Біографії авторів

S. I. Podolynnyy, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Кафедра архітектурного проектування і дизайну, ст. викл.

H. G. Boldyreva, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Кафедра архітектурного проектування і дизайну, ст. викл.

D. V. Datskiv, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Архітектурний факультет, студ.

Посилання

Pro stvorennia Tsentru nadania administratyvnykh poslug Dnipropetrovskoi miskoi rady: Rishennia Dnipropetrovskoi miskoi rady vid 25 veresnia 2013 r. [The Provision of Dnipropetrovsk City Council to establish a center providing administrative services to the public on a "single window" basis in Dnepropetrovsk acting on 25. 09. 2013]. S.l., 2013, no. 41/40, 21 p. (in Ukrainian).

Hecker Ya., Netolitskyi M. and Matius S. Informatsionnyj sbornik po organizatsii raboty mestnogo samoupravleniya po printsipu «edinogo okna» [Informational summary on the organization of local self- governmening on the principle of a "single window"]. Haaha: VNG International, 2010, 41 р. (in Russian).

Gradostroitel'stvo. Planirovka i zastrojka gorodskikh i sel'skikh poselenij: DBN 360–92. [Urban Consruction. Plan- ning and constructing urban and rural settlements: The State Building Code 360–92 **]. Kiev: Gosstroj Ukrainy, 2002, 20 р. (in Russian).

Gelfond A.L. Arkhitekturnoe proektirovanie obshchestvennykh zdanij i sooruzhenij [The architectural design of public buildings and structures]. Moskva: Arkhitektura–S, 2006, 280 р. (in Russian).

Vartapetova A.E. Arkhitekturno-planirovochnye printsipy organizatsii ofisnykh ob’ektov: dys. kand. arkhitektury: spec. 05.23.21 «Arhitektura zdanij y sooruzhenij. Tvorcheskie kontsepcii arkhitekturnoj deyatel'nost» [Architectural and planning principles of office buildings: Abstract of the Cand. Sc. (Tech.) Diss.: 05.23.21 “Architecture of build- ings and structures. Creative concepts of the architectural activity”]. Moskva, 2010, 182 р. (in Russian).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Архітектура