Мережа закладів позашкільної освіти як складова містобудівної системи
Ключові слова:
містобудівна система, системний підхід, мережа закладів позашкільної освіти, властивості мережі позашкільних установАнотація
Постановка проблеми. Вирішення містобудівних проблем побудови розгалуженої та доступної мережі позашкільних навчально-виховних закладів, формування пропозицій щодо розміщення позашкільних установ у структурі забудови та функціонально-планувальних особливостей організації територій позашкільних закладів має системний характер. Системний підхід передбачає дослідження не тільки внутрішньої функціональної структури території, будівель та споруд, а й аналіз зв’язків позашкільних закладів з усією міською забудовою, з промисловими підприємствами та науково-дослідними організаціями, з мережею установ громадського обслуговування та з іншими навчальними закладами. Мета статті ‑ проаналізувати теоретичні дослідження в галузі містобудування, які доцільно враховувати під час розроблення принципів та методів оптимізації мережі закладів позашкільної освіти. Висновки. В дослідженні встановлено, що системний підхід передбачає зв’язок позашкільних закладів освіти зі всією міською забудовою. Формування мережі закладів позашкільної освіти напряму залежить від тенденції розвитку соціально-педагогічних програм та реформування освітньої галузі в цілому. Визначено основні системні властивості мережі позашкільних навчальних закладів. З’ясовано, що у державних програмах реформування освіти зазначається, що кооперація ресурсів позашкільних та загальноосвітніх закладів ‑ один з ефективних шляхів розвитку безперервної освіти. У рамках дослідження ці положення дають можливість значно розширити мережу позашкільних установ та створити нові типи позашкільних закладів у структурі територіальних освітніх округів.Посилання
Demin N. M. Management of town-planning system / N. M. Demin – К.: Budivelnyk, 1991. – 184 p. [in Russian].
Kovalska G. L. Mistobudivni osnovi rozvitku merezhi doshkil'nih ta zagal'noosvitnih navchal'nih zakladiv [Urban planning bases of the development of preschool and general educational establishments network]: avtoref. dis. dokt. arh: 18.00.04 / Kovalska G. L.; KNUBA. - K., 2016. – 42s. [in Ukrainian].
Kovalskiy L. M., Merylova I. O. Merezha zakladiv pozashkil'noyi osviti v strukturi mis'koyi zabudovi (na prikladi m. Dnipropetrovs'ka) [Network of adult education institutions in the structure of urban development] L. M. Kovalskiy, I. O. Merylova // Dosvid ta perspektivi rozvitku mist Ukrayini. Problemi rekonstruktsiyi v teoriyi ta praktitsi mistobuduvannya: zb. nauk. pr. – K., KNUBA, 2015. – Vip. 27. – 177s. [in Ukrainian].
Merylova I. A. Varianty razvitiya seti vneshkol'nogo obrazovaniya v Ukraine na osnove analiza mirovyh kontseptsij [Variants of extracurricular educational network’s development in Ukraine on the base of world concepts’ analysing] / I. A. Merilova // Vestnik Pridneprovskoj gosudarstvennoj akademii stroitel'stva i arhitektury: sb. nauch. tr. – Dnepropetrovsk, PGASA, 2015. – Vip. 2. – 70s. [in Russian].
Mironenko V. P. Architecture, design, ergonomics: an illustrated terminological dictionary-reference. Belgorod: BSTU Publishing House, 2009. 403 p. [in Russian].
Town planning. Designer's Guide / Editorial Board Dr. Arhite. T.F. Panchenko - K .: Ukrahrbudinfrm, 2006. -192 p. [in Ukrainian].
Natsional'na strategiya rozvitku osviti v Ukrayini na period do 2021 r.: zatv. Ukazom Prezidenta Ukrayini vid 25 cherv. 2013 r. 344/2013 // Baza danih "Zakonodavstvo Ukrayini" / VR Ukrayini. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (data zvernennya 18.09.2016). [in Ukrainian].
Polozhennya pro osvitnij okrug [The Regulations on educational district] – K.: Kabinet Ministriv Ukrayini, 2010. – (Zatverdzheno postanovoyu Kabinetu Ministriv Ukrayini vid 27.08.2010 777). [in Ukrainian].
Pro osvitu : Zakon Ukrainy vid 23 travnia 1991 № 1060–XII zi zminamy .Verhovna Rada Ukrainy. Komitet z pytan nauky i osvity — The Verkhovna Rada of Ukraine. The Committee on Science and Education. Kiev, A parliamentary Publishers, 2013, pp. 4-43. [in Ukrainian].
Pro pozashkil’nu osvitu : Zakon Ukrainy vid 23 chervnia 2000 № 1841–III zi zminamy. Verhovna Rada Ukrainy. Komitet z pytan nauky i osvity) —The Verkhovna Rada of Ukraine. The Committee on Science and Education. Kiev, A parliamentary Publishers, 2013, pp. 163-190. [in Ukrainian].
Osnovy teorii gradostroitel'stva / [Yargina Z.N., Kositskij Ya.V., Vladimirov V.V., Gutnov A.E. i dr.], pod redaktsiej Z.N. Yarginoj. -M. : Strojizdat,1986. -325s. [in Russian].
Leisure and Non-Formal Education / René Clarijs (ed.). – Prague: EAICY, 2008. 358 p.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права