Лабораторія педагогічної майстерності викладача як інтегративна складова сучасного технічного закладу вищої освіти

Автор(и)

  • G. P. Yevseіeva Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Syrian Arab Republic https://orcid.org/0000-0001-9207-6333
  • G. I. Lysenko Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6216-5025
  • V. G. Fedina Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.170118.96.65

Ключові слова:

професійно-педагогічна компетентність, викладачі технічних закладів вищої освіти, самовдосконалення особистості, лабораторія педагогічної майстерності, школа професійного розвитку

Анотація

Постановка проблеми. Розуміючи важливість постійного саморозвитку та самовдосконалення, науково-педагогічного працівника, з метою підвищення рівня його професійно-педагогічної компетентності виникла гостра необхідність створити власну Лабораторію педагогічної майстерності, яка має всі можливості стати школою формування професійної компетентності викладачів ДВНЗ ПДАБА.  Мета статті - проаналізувати рівень розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів сучасних закладів вищої технічної освіти та запропонувати ефективні шляхи підвищення зазначеної компетентності з метою удосконалення педагогічного процесу і підвищення якості навчання в ДВНЗ ПДАБА. Завдання дослідження: 1) визначити структуру професійно-педагогічної компетентності сучасного викладача; 2) з'ясувати співвідношення понять «професійно-педагогічна компетентність» і «професійний саморозвиток»; 3) визначити роль і місце Лабораторії педагогічної майстерності в структурі ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» як організації прогресивного викладацького співтовариства у питаннях євроінтеграційних освітніх проблем. Висновок. Сучасний викладач як вчений і педагог, повинен виходити за рамки своїх спеціальних дисциплін, постійно розширювати коло своїх компетенцій, бути в курсі інновацій в педагогічній науці. Оскільки, студенти свідомо і несвідомо копіюють своїх викладачів і для того, щоб підготувати висококваліфікованого конкурентоспроможного молодого фахівця, викладачі повинні бути суперпрофесіоналами у своїй галузі, здатними до самоактуалізації в науково-педагогічної діяльності, займаючись постійним саморозвитком і самовдосконаленням.

Біографії авторів

G. P. Yevseіeva, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Кафедра українознавства, д-р наук. гос. упр., проф.

G. I. Lysenko, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Кафедра українознавства, канд. іст. наук, доц.

V. G. Fedina, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Лабораторія моніторингу та якості освіти, зав. лаб. моніторінгу та якості освіти

Посилання

Bulakh I.Ye., Mruha M.R. and Filonchuk I.V. Osoblyvosti diahnostuvannia profesiinoi kompetentnosti vykladachiv [Features of diagnosing the professional competence of teachers]. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/download/139/125. (Accessed on June 19, 2018). (in Ukrainian).

Yevsieieva G.P. and Babenko V.A. Innovatsiini ta tradytsiini tekhnolohii navchannia v umovax informatyzatsii osvity [Innovative and traditional technologies of education in the conditions of informatization of education]. Implementatsiia suchasnykh tekhnolohii navchannia u navchalnyi protses: materialy Mizhnar. nauk. konf. (Kyiv, 17-18 bereznia 2015 r.) [Implementation of modern teaching technologies in the educational process: Materials of International Scientific Conference (Kyiv, March 17-18, 2015)]. Nats. un-t kharchov. Tekhnolohii [National University of Food Technologies]. Kyiv, 2015, pp. 162–169. [in Ukrainian].

Ziaziun I.A. Pedahohichnyi profesionalizm u konteksti profesiinoi svidomosti [Pedagogical professionalism in the context of professional consciousness]. Pedahoh profesiinoi shkoly [Lecturer of professional school]. Kyiv: Naukovyi svit, iss. 1, pp. 8-17 (in Ukrainian).

Kaplinskyi V.V. and Lazarenko N.I. Naukova laboratoriia pedagogichnoi maisternosti vykladacha vyshhoho navchalnoho zakladu yak shkola formuvannia profesiinoi kompetentnosti [Scientific laboratory of pedagogical skill of a teacher of higher educational institution as a school of formation of professional competence]. Naukovi zapysky Vinnytsoho derzhavnoho pedagogichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: pedahohika i psykholohiia [Scientific notes of the Vinnitsa State Pedagogical University named after Mikhail Kotsiubynsky. Series: Pedagogy and Psychology]. 2006, iss. 48, pp. 64-59. [in Ukrainian].

Ilchuk V.V. Pedahohichni umovy profesiinoho samorozvytku vykladachiv fakhovykh dystsyplin u vyshchykh ahrarnykh navchalnykh zakladakh: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04: zahyshhena 14.06.2016 [Pedagogical conditions of professional self-development of teachers of professional disciplines in higher agricultural educational institutions: Cand. Sc. (Ped.) Dissertation: 13.00.04: protected on 14.06.2016]. Vinnytsia, 2016, 254 p. (in Ukrainian).

Gladush V.A. and Lysenko G.I. Pedahohika vyshhoi shkoly: teoriya, praktyka, istoriya [Pedagogics of Higher School: Theory, Practice, History. Teaching manual]. Dnipropetrovsk: Akcent PP, 2014, 416 p. (in Ukrainian).

Pro vyshhu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 r. № 1556-VII: za stanom na 01 sichnia 2018 r. [About higher education: Law of Ukraine dated on 01.07.2014 r. № 1556-VII: as of January 1, 2018]. Verkhovna Rada Ukrainy [Verkhovna Rada of Ukraine]. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).

Programa profesiinogo rozvytku vykladachiv NaUKMA. Navchaisia, spilkuisia, rozvyvaisia! [Program of professional development of teachers of NaUKMA. Learn, communicate, develop!]. Nats. un-t «Kyievo-Mohylianska akademiia»; Shkola prof. rozvytku vykl. pry NaUKMA [National University of Kyiv-Mohyla Academy; School of Professional Development at NaUKMA]. Available at: https://drive.google.com/file/d/0B_tBWSLfs-CJcWdTLW1vT1daNzA/view. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).

Sysoieva S.O. Pedahohichna kompetentnist vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu nepedahohichnoho profiliu [Pedagogical competence of a teacher of a higher educational institution of non-pedagogical profile]. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii universytetskii osviti [Competency Approach in Modern University Education]. Nac. un-t vodnoho gos-va ta pryrodokorystuvannia [National University of Water and Nature Management]. Rivne, 2011, pp. 3-11. (in Ukrainian).

Rшabova Z.V., Drach I.I., Dyvak V.V., Pryлhodkina N.O. and Riabov V.A. Teoretychni ta metodychni zasady upravlinnia pidhotovkoiu fakhivtsiv z pedahohiky vyshchoi shkoly na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu v mezhakh yevropeiskoi kredytno-transfernoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu [Theoretical and methodological principles of management of training of specialists in pedagogy of higher education on the basis of a competent approach within the framework of the European credit transfer system of educational process organization: monograph]. Kyiv: Alfa-Reklama, 2014, 338 p. (in Ukrainian).

Tovazhnianskyi L.L., Romanovskyi O.H. and Ponomaryov O.S. Formuvannia i realizatsiia kontseptsii pidhotovky natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity v NTU “Kharkivskyi politekhnichnyi instytut” [Formation and implementation of the concept of preparation of the national humanitarian and technical elite at the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"]. Kharkiv: NTU “KhPI, 2002, 160 p. (in Ukrainian).

Vyshhe rozpochynaie spetsproekt Go Higher, Education! [“Higher” launches a special project Go Higher, Education!]. Vyshhe pragny! Spilnota dlia navchannia ta vykladannia [Humble up! Community for teaching and teaching.]. Available at: http://gohigher.org/education#5. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).

Paplauskaite M. Yakist yak trend: yak ideia postiinoho samovdoskonalennia vykladachiv vplyvaie na yakist vyshhoi osvity [Quality as a Trend: As the idea of constant self-improvement of teachers affects the quality of higher education]. Theukrainians. Available at: https://theukrainians.org/yakist-yak-trend/. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Наукові дослідження