Лабораторія педагогічної майстерності викладача як інтегративна складова сучасного технічного закладу вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.170118.96.65Ключові слова:
професійно-педагогічна компетентність, викладачі технічних закладів вищої освіти, самовдосконалення особистості, лабораторія педагогічної майстерності, школа професійного розвиткуАнотація
Постановка проблеми. Розуміючи важливість постійного саморозвитку та самовдосконалення, науково-педагогічного працівника, з метою підвищення рівня його професійно-педагогічної компетентності виникла гостра необхідність створити власну Лабораторію педагогічної майстерності, яка має всі можливості стати школою формування професійної компетентності викладачів ДВНЗ ПДАБА. Мета статті - проаналізувати рівень розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів сучасних закладів вищої технічної освіти та запропонувати ефективні шляхи підвищення зазначеної компетентності з метою удосконалення педагогічного процесу і підвищення якості навчання в ДВНЗ ПДАБА. Завдання дослідження: 1) визначити структуру професійно-педагогічної компетентності сучасного викладача; 2) з'ясувати співвідношення понять «професійно-педагогічна компетентність» і «професійний саморозвиток»; 3) визначити роль і місце Лабораторії педагогічної майстерності в структурі ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» як організації прогресивного викладацького співтовариства у питаннях євроінтеграційних освітніх проблем. Висновок. Сучасний викладач як вчений і педагог, повинен виходити за рамки своїх спеціальних дисциплін, постійно розширювати коло своїх компетенцій, бути в курсі інновацій в педагогічній науці. Оскільки, студенти свідомо і несвідомо копіюють своїх викладачів і для того, щоб підготувати висококваліфікованого конкурентоспроможного молодого фахівця, викладачі повинні бути суперпрофесіоналами у своїй галузі, здатними до самоактуалізації в науково-педагогічної діяльності, займаючись постійним саморозвитком і самовдосконаленням.Посилання
Bulakh I.Ye., Mruha M.R. and Filonchuk I.V. Osoblyvosti diahnostuvannia profesiinoi kompetentnosti vykladachiv [Features of diagnosing the professional competence of teachers]. Available at: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/download/139/125. (Accessed on June 19, 2018). (in Ukrainian).
Yevsieieva G.P. and Babenko V.A. Innovatsiini ta tradytsiini tekhnolohii navchannia v umovax informatyzatsii osvity [Innovative and traditional technologies of education in the conditions of informatization of education]. Implementatsiia suchasnykh tekhnolohii navchannia u navchalnyi protses: materialy Mizhnar. nauk. konf. (Kyiv, 17-18 bereznia 2015 r.) [Implementation of modern teaching technologies in the educational process: Materials of International Scientific Conference (Kyiv, March 17-18, 2015)]. Nats. un-t kharchov. Tekhnolohii [National University of Food Technologies]. Kyiv, 2015, pp. 162–169. [in Ukrainian].
Ziaziun I.A. Pedahohichnyi profesionalizm u konteksti profesiinoi svidomosti [Pedagogical professionalism in the context of professional consciousness]. Pedahoh profesiinoi shkoly [Lecturer of professional school]. Kyiv: Naukovyi svit, iss. 1, pp. 8-17 (in Ukrainian).
Kaplinskyi V.V. and Lazarenko N.I. Naukova laboratoriia pedagogichnoi maisternosti vykladacha vyshhoho navchalnoho zakladu yak shkola formuvannia profesiinoi kompetentnosti [Scientific laboratory of pedagogical skill of a teacher of higher educational institution as a school of formation of professional competence]. Naukovi zapysky Vinnytsoho derzhavnoho pedagogichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: pedahohika i psykholohiia [Scientific notes of the Vinnitsa State Pedagogical University named after Mikhail Kotsiubynsky. Series: Pedagogy and Psychology]. 2006, iss. 48, pp. 64-59. [in Ukrainian].
Ilchuk V.V. Pedahohichni umovy profesiinoho samorozvytku vykladachiv fakhovykh dystsyplin u vyshchykh ahrarnykh navchalnykh zakladakh: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04: zahyshhena 14.06.2016 [Pedagogical conditions of professional self-development of teachers of professional disciplines in higher agricultural educational institutions: Cand. Sc. (Ped.) Dissertation: 13.00.04: protected on 14.06.2016]. Vinnytsia, 2016, 254 p. (in Ukrainian).
Gladush V.A. and Lysenko G.I. Pedahohika vyshhoi shkoly: teoriya, praktyka, istoriya [Pedagogics of Higher School: Theory, Practice, History. Teaching manual]. Dnipropetrovsk: Akcent PP, 2014, 416 p. (in Ukrainian).
Pro vyshhu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 r. № 1556-VII: za stanom na 01 sichnia 2018 r. [About higher education: Law of Ukraine dated on 01.07.2014 r. № 1556-VII: as of January 1, 2018]. Verkhovna Rada Ukrainy [Verkhovna Rada of Ukraine]. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).
Programa profesiinogo rozvytku vykladachiv NaUKMA. Navchaisia, spilkuisia, rozvyvaisia! [Program of professional development of teachers of NaUKMA. Learn, communicate, develop!]. Nats. un-t «Kyievo-Mohylianska akademiia»; Shkola prof. rozvytku vykl. pry NaUKMA [National University of Kyiv-Mohyla Academy; School of Professional Development at NaUKMA]. Available at: https://drive.google.com/file/d/0B_tBWSLfs-CJcWdTLW1vT1daNzA/view. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).
Sysoieva S.O. Pedahohichna kompetentnist vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu nepedahohichnoho profiliu [Pedagogical competence of a teacher of a higher educational institution of non-pedagogical profile]. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii universytetskii osviti [Competency Approach in Modern University Education]. Nac. un-t vodnoho gos-va ta pryrodokorystuvannia [National University of Water and Nature Management]. Rivne, 2011, pp. 3-11. (in Ukrainian).
Rшabova Z.V., Drach I.I., Dyvak V.V., Pryлhodkina N.O. and Riabov V.A. Teoretychni ta metodychni zasady upravlinnia pidhotovkoiu fakhivtsiv z pedahohiky vyshchoi shkoly na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu v mezhakh yevropeiskoi kredytno-transfernoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu [Theoretical and methodological principles of management of training of specialists in pedagogy of higher education on the basis of a competent approach within the framework of the European credit transfer system of educational process organization: monograph]. Kyiv: Alfa-Reklama, 2014, 338 p. (in Ukrainian).
Tovazhnianskyi L.L., Romanovskyi O.H. and Ponomaryov O.S. Formuvannia i realizatsiia kontseptsii pidhotovky natsionalnoi humanitarno-tekhnichnoi elity v NTU “Kharkivskyi politekhnichnyi instytut” [Formation and implementation of the concept of preparation of the national humanitarian and technical elite at the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"]. Kharkiv: NTU “KhPI, 2002, 160 p. (in Ukrainian).
“Vyshhe” rozpochynaie spetsproekt Go Higher, Education! [“Higher” launches a special project Go Higher, Education!]. Vyshhe pragny! Spilnota dlia navchannia ta vykladannia [Humble up! Community for teaching and teaching.]. Available at: http://gohigher.org/education#5. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).
Paplauskaite M. Yakist yak trend: yak ideia postiinoho samovdoskonalennia vykladachiv vplyvaie na yakist vyshhoi osvity [Quality as a Trend: As the idea of constant self-improvement of teachers affects the quality of higher education]. Theukrainians. Available at: https://theukrainians.org/yakist-yak-trend/. (in Ukrainian). (Accessed on June 19, 2018).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права