Доступність об’єктів кіностудій для осіб із вадами зору
DOI:
https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.010920.68.656Ключові слова:
кіностудія, павільйон, архітектурна модернізація, адаптація, люди з інвалідністю, особи з вадами зору, незорове сприйняття, архітектурний простірАнотація
Постановка проблеми. Досліджуються діючі та експериментальні методи узгодження архітектурних просторів із потребами осіб із вадами зору і визначаються найбільш актуальні підходи та шляхи у цьому контексті для модернізації приміщень, об’єктів та відкритих зон, розміщених на території державних і напівдержавних студій України. Кіностудія являє собою складний галузевий об’єкт виробництва, до роботи на якому залучені сотні спеціалістів і який передбачає періодичне відвідування тимчасовими працівниками та екскурсійними групами. Відтак, архітектурні структури та відкриті зони кіностудійного простору потребують пристосування до використання людьми з інвалідністю та вадами зору. Мета статті − визначення найбільш раціональних методів адаптації просторів кіностудій до потреб осіб із вадами зору з огляду на культурну та рекреаційну значущість таких комплексів. Завдання дослідження включають: аналіз наявних підходів пристосування архітектурного простору до потреб людей із вадами зору; класифікацію особливостей діяльності кіностудій в контексті взаємодії з такими особами; виявлення раціональних шляхів модернізації кіностудійних просторів у контексті їх пристосування до потреб осіб із вадами зору. Висновок.На основі аналізу наявних методів адаптації архітектурних просторів до потреб таких людей виявлено низку найбільш раціональних підходів модернізації середовища українських державних і напівдержавних кіностудій у контексті підвищення їх культурного та рекреаційного потенціалу. Створено рекомендації щодо спеціального пішого маршруту територією Національної кіностудії художніх фільмів імені Олександра Довженка для екскурсійних груп із вадами зору, що базуються на принципах незорового сприйняття.
Посилання
DBN В.2.2-40:2018 Inklyuzyvnistʹ budivelʹ i sporud. Osnovni polozhennia [SCN В.2.2-40:2018. Inclusiveness of buildings and structures. Substantive provisions]. Official edition. Kyiv : Ministry of Regional Construction of Ukraine, 2018, 68 p. (State Building Codes of Ukraine). (in Ukrainian).
Demchuk A.B. Matematychne ta prohramne zabezpechennya podannya videokontentu dlya osib z vadamy zoru avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. tekhn. nauk : spets. 01.05.03 [Mathematical and Program Software of Video Content Submissions for Persons with Visual Disorders. Diss. Cand. Sc. (Tech.) :01.05.03]. Lviv, 2015, 21p.
(in Ukrainian).
Zakon Ukrayiny “Pro derzhavnu pidtrymku kinematohrafiyi v Ukrayini” [Law of Ukraine “On state support of cinematography in Ukraine”]. Vіdomostі Verhovnoї Radi (VVR) [Information of the Verkhovna Rada (IVR)]. 2017,
no. 20, 240 p. (in Ukrainian).
Komarov K.O. Pryyomy arkhitekturnoyi kompozytsiyi v konteksti formuvannya nezorovykh oriyentyriv [Techniques of architectural composition in the context of the formation of non-visual landmarks]. Ukraїns'ka akademіya mistectva [Ukrainian Academy of Arts]. 2017, iss. 26, pp. 149−159. (in Ukrainian).
Komarov M.O. Morfolohiya arkhitektury vʺyiznykh dominant kinostudiy [Morphology of the architecture of the film studios’ entrances]. Naukovij vіsnik budіvnictva [Scientific Bulletin of Civil Engineering]. Kharkiv, 2018, vol. 94, no. 4, pp. 18−21. (in Ukrainian).
Komarov M. Porivnyalʹnyy analiz funktsionalʹno-planuvalʹnoyi struktury kinostudiyi Film.ua ta kinostudiyi im. O. Dovzhenka [Comparative analysis of the functional-planning structure of Film.ua studio and Dovzhenko film studio]. Arhіtekturnij vіsnik KNUBA [Architectural Bulletin of KNUBA]. Kyiv, 2019, iss. 17−18, pp. 610−613. (in Ukrainian).
Markevich N. Zhizn' slepykh: v Odesse nezryachiye lyudi poyut, vyazhut, sobirayut prishchepki i zhaluyutsya na khaotichno priparkovannyye avto [Life of the blind: in Odessa blind people sing, knit, collect clothespins and complain about chaotically parked cars]. Dumskaya, 2019 : web-site. https://dumskaya.net/news/zhizn-slepyh-v-odesse-lyudi-so-slabym-zreniem-vy-105395/. (Accessed : 01 June 2020). (in Russian).
Plan studiyi. Ofitsiynyy sayt Odesʹkoyi kinostudiyi [Studio plan. Official site of Odesa film studio]: web-site. https://www.odesafilmstudio.com.ua/uk/about/plan. (Accessed : 30 May 2020). (in Ukrainian).
Sholukh N.V., Il'chenko D.N. Predlozheniya po obustroystvu peshekhodnykh kommunikatsiy goroda v zonakh kontsentrirovannogo prozhivaniya slepykh [Proposals for the arrangement of pedestrian communications of the city in the areas of concentrated residence of the blind]. Vіsnik Donbas'koї nacіonal'noї akademії budіvnictva і arhіtekturi [Bulletin of the Donbas National Academy of Civil Engineering and Architecture]. 2018, vol. 3 (59), pp. 46−50.
(in Russian).
Yakovenko K. Chto budet s kinostudiyey Dovzhenko. Pozitsiya Minkul'ta [What will happen to Dovzhenko's film studio. Position of the Ministry of Culture]. League. Business, 2019 : web-site. (Accessed : 31 May 2020).
(in Russian). URL: https://biz.liga.net/ekonomika/reklama-marketing/novosti/chto-budet-s-kinostudiey-dovjenko-pozitsiya-minkulta.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права