Шляхи вдосконалення навчання майбутніх архітекторів у закладі вищої освіти технічного профілю
DOI:
https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.010920.112.661Ключові слова:
студенти, архітектура, освіта, навчання, шляхи вдосконаленняАнотація
Проведено ретельний аналіз проблеми вдосконалення навчання в закладах вищої освіти технічного профілю та складнощів, що виникають під час навчання студентів, пов'язаних зі специфікою отримання знань за спеціальністю «Архітектура». Проаналізовано сутність раціонального та ірраціонального способу пізнання, альтернативні педагогічні ресурси мистецької освіти, суперечність творчості та ознаки творчого акту. Розглянуто необхідні складові творчого розвитку, методи розвитку уяви і фантазії та способи розроблення і оцінювання ідей, а також загальні проблеми у навчанні мистецтва. Охарактеризовано засоби, що застосовуються для стимуляції студентів до навчальної діяльності, а також методи та особливості мотивації. Розкрито роль викладача в організації навчального процесу та методи посилення його впливу на студентів. Сконцентровано увагу на особливостях оцінювання завдань творчого характеру та порівняно зміст різних видів діяльності студентів під час навчання. Наведено переваги використання дистанційного навчання та ментальних карт, а також особливості організації самостійних занять. Висвітлено особливості планування й організації навчального процесу зі спиранням на загально-педагогічні правила і принципи та взаємозв'язок між предметом, завданнями, змістом і формою заняття як окремої ланки навчального процесу. Досліджено альтернативні форми навчання США і Західної Європи, а також сутність проблемного та інтерактивного навчання. Визначено важливі елементи планування та організації навчального процесу та ефективність різних форм співпраці і командної роботи. За результатами проведеної роботи зроблено висновки стосовно напрямів підвищення ефективності навчального процесу в закладі вищої освіти технічного профілю, а також методів і форм, застосування яких сприятиме поліпшенню якості навчання.
Посилання
Bobyrova L.Ye., Muravlova O.V., Dvornyk I.L., Ilchenko V.I., Pikul K.V. and Prylutskyi K.Yu. Dystantsiine navchannia – nova orhanizatsiia osvitnoho protsesu v medytsyni [Distance learning is a new organization of the educational process in medicine]. Udoskonalennia yakosti pidhotovky likariv u suchasnykh umovakh VDNZU «Ukrainska medychna stomatolohichna akademiia» [Improving the quality of training of doctors in modern conditions of VDNZU "Ukrainian Medical Dental Academy"]. 2016, pp. 28−29. (in Ukrainian).
Boliuta O.B. Stymuliuvannia diialnosti studentiv riznykh rivniv navchalnykh dosiahnen [Stimulating the activities of students at different levels of academic achievement]. Udoskonalennia osvitno-vykhovnoho protsesu v vyshchomu navchalnomu zakladi [Improving the educational process in higher education]. 2017, iss. 20, pp. 50−58.
(in Ukrainian).
Volkova N.P. Zasoby stymuliuvannia ta motyvatsii tvorchoi diialnosti studentiv [Means of stimulation and motivation of students' creative activity]. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia: Pedahohika i psykholohiia [Bulletin of Alfred Nobel University. Series: Pedagogy and Psychology]. 2017, no. 1, pp. 161−169. (in Ukrainian).
Imber V.I. Orhanizatsiia navchalnoi vzaiemodii vykladacha i studentiv zasobamy Smart Board [Organization of educational interaction between teachers and students by means of Smart Board]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids]. 2018, iss. 64 (2), pp. 119−127. (in Ukrainian).
Korsunska N.O., Melnychuk L.Yu., Melnychuk O. and Khomenkova L.Yu. Psykholoho-pedahohichni metody rozvytku tvorchoho myslennia dlia studentiv VNZ [Psychological and pedagogical methods of creative thinking development for university students]. Naukovi zapysky. Seriia «Psykholoho-pedahohichni nauky [Proceedings. Series: Psychological and pedagogical sciences]. 2018, no. 3, pp. 108−116. (in Ukrainian).
Melnyk L. Sutnist interaktyvnoho navchannia ta osoblyvosti yoho vprovadzhennia u navchalnyi protses [The essence of interactive learning and features of its introduction in the educational process]. Psykholoho-pedahohichni problemy silskoi shkoly [Psychological and Pedagogical Problems of Rural School]. 2007, iss. 23, pp. 86−90.
(in Ukrainian).
Neporada K.S., Tarasenko L. M., Netiukhailo L. H. [and oth.] Suchasni aspekty orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv pry vyvchenni biolohichnoi khimii u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Modern Aspects of Organizing Students' Independent Work in the Study of Biological Chemistry in Higher Medical Institutions].
X Mendelieievski chytannia : Zbirnyk naukovykh prats rehionalnoi naukovo-praktychnoi konferentsii [X Mendeleev Readings: a collection of scientific papers of the regional scientific-practical conference]. Poltava, 2017, pp. 230–232.
(in Ukrainian).
Rebrova O.Ye. Orhanizatsiino-metodychni stratehii navchannia mystetstva v osvitnomu prostori Ukrainy [Organizational and methodical strategies of teaching art in the educational space of Ukraine]. Mystetstvo i osvita [Art and Education]. Kyiv : Pedahohichna Dumka Publ., 2016, no. 2 (80), pp. 2−6. (in Ukrainian).
Romanovskyi O.H., Hrynova V.M. and Rezvan O.O. Mentalni karty yak innovatsiinyi sposib orhanizatsii informatsii v navchalnomu protsesi vyshchoi shkoly [Mental cards as an innovative way of organizing information in higher education]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Teaching Aids]. 2018, iss. 64 (2), pp. 185−196. (in Ukrainian).
Strikhar O.I. Analiz vplyvu psykholohichnykh typiv osobystosti na navchannia ditei muzytsi [Analysis of the influence of psychological personality types on children's music teaching]. In: International Scientific and Practical Conference World Science. ROST. 2018, pp. 30−34. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права