Компенсація нерівномірних вертикальних переміщень гібридних деревозалізобетонних багатоповерхових будівель

Автор(и)

  • S. Ye. Shekhorkina Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Україна
  • M. V. Savytskyi Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.010920.122.662

Ключові слова:

гібридні багатоповерхові будівлі, нерівномірні переміщення, деформація, компенсація, висота поверху, деревозалізобетон

Анотація

Постановка проблеми. Проектування багатоповерхових будівель ведеться виходячи із вимог забезпечення як несної здатності, так і експлуатаційної придатності. Критерії експлуатаційної придатності включають обмеження величин переміщень верхньої частини будівлі в горизонтальній площині, коливань перекриттів, прискорень будівлі, спричинених вітровим навантаженням, а також нерівномірного вкорочення вертикальних елементів. Нерівномірне вкорочення виникає через різницю в деформаційних характеристиках, площах поперечного перерізу, вантажних площах вертикальних елементів у суміжних прогонах. Наразі питання прогнозування та компенсації деформацій елементів гібридних будівель висвітлені недостатньою мірою. Мета статті полягає у розробленні методу компенсації нерівномірних вертикальних переміщень елементів гібридних деревозалізобетонних багатоповерхових будівель. Результати та висновки. Розглянуто та проаналізовано основні існуючі методи компенсації нерівномірних деформацій, серед яких − абсолютна, рівномірна, групова та оптимальна компенсація. З використанням основних положень методу групової компенсації запропоновано метод компенсації нерівномірних вертикальних переміщень гібридних деревозалізобетонних багатоповерхових будівель. Наведено основні залежності та описано процедуру для реалізації запропонованого методу. Визначено граничні величини нерівномірних вертикальних переміщень як критерію пошуку оптимальної кількості груп поверхів та кількості поверхів у групі. Практична цінність методу полягає в можливості визначення величини корекції висоти несних конструкцій гібридних деревозалізобетонних багатоповерхових будівель для мінімізації негативних наслідків нерівномірного деформування.

Біографії авторів

S. Ye. Shekhorkina, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

 Кафедра залізобетонних та кам’яних конструкцій, канд. техн. наук, доц.

M. V. Savytskyi, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

 Кафедра залізобетонних та кам’яних конструкцій,  докт. техн. наук, проф.

Посилання

Shekhorkina S.Ye., Butska O.L., Bordun M.V. and Shliakhov K.V. Napruzheno-deformovanyi stan hibrydnykh derevo-zalizobetonnykh bahatopoverkhovykh budivel z urakhuvanniam deformatsii povzuchosti [Stress-strain state of hybrid timber-reinforced concrete multy-storey buildingsconsidering creep deformation]. Visnyk Prydniprovskoi derzhavnoi akademii budivnytstva ta arkhitektury [Bulletin of Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture]. 2020, no. 3, pp. 100−108. (in Ukrainian).

Yi T. and Tong X. Differential Column Shortening Effects in Typical Medium-to High-Rise Buildings. New Horizons and Better Practices. 2007. URL: https://doi.org/10.1061/40946(248)97(Accessed on : 20 June 2020).

Kim H.-S., Jeong S.-H., Shin S.-H. and Park J.-P. Simplified column shortening analysis of a multi-storey reinforced concrete frame. The Structural Design of Tall and Special Buildings. 2010, vol. 21 (6), pp. 405–415. URL: https://doi.org/10.1002/tal.607 (Accessed on : 20 June 2020).

Woo Park S., Woon Choi S. and Seon Park H. Moving average correction method for compensation of differential column shortenings in high-rise buildings. The Structural Design of Tall and Special Buildings. 2011, vol. 22 (9), pp. 718–728. URL: https://doi.org/10.1002/tal.722 (Accessed on : 20.06.2020).

Samarakkody D.I., Thambiratnam D.P., Chan T.H.T. and Moragaspitiya P.H.N. Differential axial shortening and its effects in high rise buildings with composite concrete filled tube columns. Construction and Building Materials. 2017, vol. 143, pp. 659–672. URL: https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2016.11.091 (Accessed on: 20 June 2020).

Cargnino A., Debernardi P.G., Guiglia M. and Taliano M. Axial Shortening Compensation Strategies in Tall Buildings. A Case Study: The New Piedmont Government Office Tower. Structural Engineering International. 2012, no. 22 (1), pp. 121–129. URL: https://doi.org/10.2749/101686612X13216060213752 (Accessed on : 20 June 2020).

Park H.S. Optimal compensation of differential column shortening in high-rise buildings. The Structural Design of Tall and Special Buildings. 2003, vol. 12 (1), pp. 49–66. URL: https://doi.org/10.1002/tal.212 (Accessed on : 20 June 2020).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Наукові дослідження