Навчання іноземних мов: психолого-лінгвістичний аспект

Автор(и)

  • Y. Davydenko Придніпровська державна академія будівництва та архітектури., Україна
  • V. Tyutyunyk Придніпровська державна академія будівництва та архітектури., Україна

Ключові слова:

плюрилінгвізм, плюрикультурна компетенція, мовна свідомість

Анотація

Розглядаються питання, пов’язані з різницею понять «плюрилінгвізм» та «мультилінгвізм» у контексті навчання іноземних мов. Робиться висновок про необхідність систематизації всіх теорій та концепцій в рамках існування багатомовності.

Біографії авторів

Y. Davydenko, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури.

доцент.

V. Tyutyunyk, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури.

кандидат філософських наук, доцент, кафедри інтенсивного навчання іноземним мовам.

Посилання

Белянин В. П. Психолингвистика / В. П. Белянин. – М. : МПСИ, 2003. – 232 с.

Вагнер В. Н. Методика преподавания русского языка англоговорящим и франкоговорящим / В. Н. Вагнер. – М., 2001. – 120 с.

Вайнрайх У. Одноязычие и многоязычие / У. Вайнрайх / Новое в лингвистике. – М., 1972. – Вып. 6. – C. 25 − 60 .

Ведель Г. Е. Из истории методов преподавания иностранных языков / Г. Е. Ведель – М., Воронеж, Воронеж, ун-т, 1979. – 56 с.

Верещагин Е. М. Психологическая и методическая характеристика двуязычия (билингвизма) / Е. М. Верещагин. – М. : Моск. ун-т, 1969. – 145 с.

Вишневская Г. М. Билингвизм и его аспекты / Г. М. Вишневская: [Учеб. пособие ] / Иваново Иван. гос. ун-т., 1997. – 99 с.

Вишневская Г. М. Психолингвистические особенности восприятия интонации устногоиностранного текста (В условиях билингвизма) / Г. М Вишневская / Психолингвистические исследования: звук, слово, текст. – Калинин, 1987. – С. 28 − 33.

Завьялова М. В. Исследование речевых механизмов при билингвизме : (На материале ассоциативного эксперимента с литовско-русскими билингвами) / М. В Завьялова / Вопр. языкознания. − М., 2001. − № 5. – С. 60 – 85.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання [наук. ред. україн. вид. д. пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва] – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.

Закирьянов К. З. Отражение языковой картины мира в языковом сознании билингва / К. З. Закирьянов / Межкультурный диалог на евразийском пространстве : [Материалы междунар. науч. конф., 30 сент. 2 окт. 2002 г. Уфа, 2002. «Язык и литература в межкультурной коммуникации народов Евразии»]. – С. 99 − 101.

Зимняя И. А. Психология обучения неродному языку / И. А. Зимняя. – М., 1989. – 230 с.

Козлова Т. А. Традиции и новаторство в гуманитарных исследованиях / Т. А. Козлова [Сб. науч. тр., посвящ 50-летию ф-та иностр. языков Мордов. гос. ун-та им. Н. П. Огарева] / [Редкол.: Ю. М. Трофимова и др.] – Саранск : Мордов. ун-т, 2002. – С. 67 − 70.

Каспарова М. Г. Иноязычные способности как психологическая предпосылка формирования билингвизма / М. Г. Каспарова / Психология билингвизма. – М., 1986. – С. 5 − 12.

Левицкий В. В. Билингвизм и неязыковое поведение / В. В. Левицкий / Проблемы семантики : психолингвистические u1080 исследования – Тверь, 1991. – С. 144 − 152.

Левицкий Ю. А. От высказывания − к предложению. От предложения − к высказыванию. / Ю. А. Левицкий. – Пермь : Перм. ун-т, 1995. – 196 с.

Леонтьев Д. А. Психология смысла / Д. А. Леонтьев – М. : Смысл, 1999. – 180 с.

Муратова З. Г. Понятие билингвизма и некоторые вопросы обучения иностранному языку / З. Г. Муратова / Лингводидактические исследования – М., 1987. – С. 166 − 175.

Протасова Е. Ю. Особенности русской речи билингвов / Е. Ю. Протасова, / Рус. яз. За рубежом. – М., 2000. – № 3/4. – С. 42 − 48 .

Психология билингвизма: Сб. науч. тр. МГПИИЯ / Под ред. И. А. Зимней. – М. : МГПИИЯ, 1986. – Вып. 260. − 230 с.

Рогозин Д. Мультилингвизм как социальный контекст языка / Д. Рогозин, 1999 – 180 с.

Фрумкина Р. М. Современные представления о когнитивных процессах и культурно- историческая психология Выготского-Лурия / Р. М. Фрумкина [ НТИ / ВИНИТИ] – Сер. 2. Информ. процессы и системы]. – М., 1998. – № 6. − С. 1 − 12.

Pavlenko A. Emotions and multilingualism / A. Pavlenko Cambridge: Cambridge University Press, 2005. − 304 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-11-20

Номер

Розділ

Гуманітарні проблеми