До питання формування сучасної парадигми української вищої школи

Автор(и)

  • G. I. Lysenko Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Україна https://orcid.org/0000-0002-6216-5025
  • S. P. Volkova Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури», Україна

Ключові слова:

парадигма, концептуальна модель освіти, педагогічне мислення, гуманістично-інноваційної освіта, особистісно-орієнтована гуманістична парадигма, фундаменталізація

Анотація

Проаналізовано основні парадигми освіти, що склались у світі впродовж історичного розвитку суспільства, а також визначено суть і основні складові сучасної парадигми української вищої школи.

Біографії авторів

G. I. Lysenko, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

Кафедра українознавства, канд. іст. наук, доц.

S. P. Volkova, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»

старший викладач.

Посилання

Andrushhenko V. Vyshha osvita v post–Bolons`komu prostori [Higher Education in post–Bologna area] / V. Andrushhenko [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum%20/PhilEdu/2005_2/2005_02_0005.pdf

Volovych V. Bolons`kyj proces i nova paradygma osvity v Ukrayini [The Bologna Process and the new paradigm of education in Ukraine] / V. Volovych // Sociologiya: teoriya, metody, marketing: shhokv. nauk.–teoret. chasopys / NAN Ukrayiny, In–t sociologiyi. — 2004. — № 4. — P. 189–199.

Zgurovs`kyj M. Z. Bolons`kyj proces: golovni pryncypy ta shlyaxy strukturnogo reformuvannya vyshhoyi osvity Ukrayiny [The Bologna Process principles and ways of structural reform of higher education of Ukraine] / M. Z. Zgurovs`ky`j. — K.: NTUU «KPI», 2006. — 544 p.

Mel`nyk N. I. Gumanistychna paradygma osvity yak umova efektyvnoyi organizaciyi inklyuzyvnoyi osvity v Ukrayini [Humanistic paradigm of education as a condition of effective inclusive education in Ukraine] / N. I. Mel`nyk [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http://www.psyh.kiev.uaMel`ny`k_N._I._Gumanisty`chna_parady`gma_osvity`_yak_umova_efekty`vnoyi_organizaciyi_inklyuzy`vnoyi_osvity`_v_Ukrayini

Nacional`na strategiya rozvytku osvity v Ukrayini na period do 2021roku [The National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021] [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/344/2013

Osnovy pedagogyky vysshej shkoly [Fundamentals of Pedagogic of high school] / L. L. Tovazhnyanskyj, O.G. Romanovs`kyj, V.V. Bondarenko, O.S. Ponomar`ov, Z.O. Chervan`ova. — Xarkiv: NTU «XPI», 2005. — 600 s. — Ros. movoyu. [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http://buklib.net/books/36624/

Spodin L. A. Nova osvitnya paradygma u filosofs`komu dyskursi [The new educational paradigm in philosophical discourse] / L.A. Spodin [Elektronnyj resurs]. — Rezhym dostupu: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Gileya/2012_66/Gileya66/F46_doc.pdf

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Гуманітарні проблеми