Calculation of processes i inlet compression internal combustion engines with variable degrees of compression and load throttling Change mixtures

V. H. Zarenbyn, T. M. Kolesnikova, A. V. Balyura

Abstract


Improving economic performance cars in the operating conditions can be ensured by adjusting the degree of compression of the engine throttle modes. Adjust the degree of compression is a complex problem for which solutions are developing different engines that differ in design, kinematics, and load control means changes the degree of compression.


Keywords


internal combustion engine; a variable degree of compression; mathematical model; intake; compression process

References


Демидов В. П. Двигатели с переменной степенью сжатия. – М. : Машиностроение, 1978. – 136 с.

Зленко М. А., Кутенев В. Ф., Тер-Мкртичьян Г. Г. Некоторые вопросы создания бензинового двигателя с регулируемой степенью сжатия // Проблемы конструкции двигателей и экология: сб. науч. тр. – М. : ГНЦ РФ ФГУП «НАМИ», 1999. – Вып. 224. – С. 21 – 38.

Зленко М. А. Теория и практика создания двигателей внутреннего сгорания с регулируемым рабочим объемом: дис. ... д-ра техн. наук : 05.04.02. – М. : РГБ, 2006. ‒ 276 с.

Двигатели внутреннего сгорания: Теория поршневых и комбинированных двигателей / Д. Н. Вырубов, М. А. Иващенко, В. И. Ивин и др. ; Под ред. А. С. Орлина, М. Г. Круглова. –

-е изд., перераб. и доп. – М. : Машиностроение, 1983. – 372 с.


GOST Style Citations