Вибір раціонального значення максимального ухилу під час проектування високошвидкісних магістралей
Ключові слова:
високошвидкісна магістраль, максимальний ухил, капітальні вкладення, експлуатаційні витрати, оптимізація, раціональне значенняАнотація
Постановка проблеми. У залізничному будівництві, зокрема, й під час проектування високошвидкісних магістралей вибір максимального ухилу стає складною проблемою, адже від його величини залежить низка експлуатаційних та будівельних показників. Вибір рішення пов’язаний із трудомісткими розрахунками, які спрощуються за рахунок застосування економіко-математичних моделей. Наявні моделі дозволяють обирати найраціональніші проектні варіанти, але не враховують обсяги фінансування на будівництво, які нерідко бувають обмеженими. Така ситуація може ускладнити вибір кращого варіанта та потребує додаткового дослідження. Мета статті - розробити модель, що дозволить обирати раціональні параметри поздовжнього профілю під час проектування високошвидкісних магістралей в Україні з урахуванням рівня фінансування.
Висновок. Розроблено методику раціонального вибору ефективного проектного варіанта, яка базується на математичній моделі і відрізняється від існуючих тим, що дозволяє раціонально розподіляти кошти з урахуванням обмеженого інвестування проектів, що буде сприяти реалізації державних програм у галузі залізничного транспорту з питань підвищення швидкості руху й економії енергоресурсів на тягу поїздів.
Посилання
Bosov A.A., Mukhina N.A. and Pikh B.P. Pidvishchennia efektyvnosti roboty transportnoi sistemi na osnovi strukturnoho analizu [Improving the efficiency of the transport system based on structural analysis]. Dnipropetr. nats. un-t zalizn. transp. im. akad. V. Lazariana [Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan]. Dnipropetrovsk: DIIT, 2005, 200 р. (in Ukrainian).
Bosov A.A. and Kirpa G.N. Formirovanie variantov ratsionalnoj seti linij vysokoskorostnogo dvizheniya poezdov v Ukraine [Formation of rational choices transmission network of high-speed trains in Ukraine]. Dnipropetrovsk: DNUZhT, 2004, 144 р. (in Russian).
Esipov B.A. Metody optimizatsii i issledovanie operatsij [Optimization methods and operations research]. Samara: SGAU, 2007, 90 р. (in Russian).
Kirpa G.N., Kornienko V.V., Pshinko A.N., Blokhin E.P., Bodnar B.E., Myamlin S.V., Plakhotnik V.N. and Korzhenevich I.P. Zheleznye dorogi mira v XXI veke [The railways of the world in the XXI century]. Dnipropetrovsk, DNUZhT, 2004, 224 р. (in Russian).
Kirpa G.M. Integratsiia zaliznichnoho transportu Ukrainy u Evropeisku transportnu systemu [Integration of railway transport of Ukraine in the European transport system]. Dnipropetrovsk: DNUZT, 2004, 248 р. (in Ukrainian).
Kurhan M.B., Mukhina N.A. and Chernyshova O.S. Vstanovlennia ratsionalnoi poslidovnosti usunennia obmezhen shvidkosti, zumovlenikh stanom zaliznichnoi kolii [Establishing a rational sequence eliminate speed limits due to the state of the railway line]. Visnik Dnipropetrovskoho natsionalnoho universitetu zaliznichnoho transportu imeni akademika V. Lazaryana [Bulletin of the Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan]. 2008, iss. 25, pp. 72–75. (in Ukrainian).
Kurhan M. B. and Chernishova O.S. Ratsionalna poslidovnist usunennia obmezhen shvidkosti rukhu poizdiv [Rational consistency elimination of trains speed limits]. Tezisy dokladov 69 Mezhdunarodnoj nauchno- prakticheskoj konferentsii «Problemy i perspektivy razvitiya zheleznodorozhnogo transporta» [Problems and prospects of rail transport: Abstracts 69th International Scientific Conference]. M-vo transp. i svyazi Ukrainy, Dnepropetr. nats. un-t zh.-d. transp. im. akad. V. Lazarjana, Vost. nauch. tsentr transp. akad. Ukrainy [Ministry of Transport and Connection of Ukraine, Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Eastern Research Centre of Transport Academy of Ukraine]. Dnepropetrovsk, 2009, pp. 157-158. (in Ukrainian).
Yuhina V.Yu. Proektirovanie trassy vysokoskorostnykh magistraley v usloviyakh slozhnogo rel’efa: avtoref. dis. kand. tekhn. nauk: 05.22.06 [Design of high-speed railways tracks in difficult terrain. Author’s abstract from Cand. Sc. (Tech.) Dissertation: 05.22.06]. Moskov. gos. un-t putej soobshchenij [Moscow State Transport University]. Moskva, 2007, 22 p. (in Russian).
Chernyshova O.S., Kovalеv V.V., Yashchuk M.M., Khoits O.V. Ekonomichne obhruntuvannia maksymalnoho ukhylu pry proektuvanni vysokoshvydkisnykh mahistralei [Economic reasining maximum slope in design high-speed lines]. Visnyk Prydniprovskoi derzhavnoi akademii budivnytstva ta arkhitektury [Bulletin of the Prydniprovs’ka State Academy of Construction and Architecture]. Dnipropetrovsk, 2016, iss. 4. Available at: visnyk.pgasa.dp.ua. (in Ukrainian).
Volkov B.A., Turbin I.V., Svintsov E.S., Lobanov N.S. Ekonomicheskie izyskaniya i osnovy proektirovaniya zheleznykh dorog [Economic research and design principles of railways]. Moskva: Marshrut, 2005, 408 р. (in Russian).
Zuber W. High Speed Rail in Europe – A Three Decade Success Story. High Speed Rail. 2011, iss. 73, pp. 8-11. Available at: http://docplayer.net/5923499-N-e-t-w-o-r-k-high-speed-rail-p-a-r-s-o-n-s-b-r-i-n-c-k-e-r-h-o-f-f.html.
Master ferroviaire LGV pour l’Ukraine et la Russie. Module Infrastructure. Les études et la conception des LGV – Le profil en long de la LGV. Société Nationale des Chemins de fer Français. Paris, 2014, 16 p. (in French).
Brinckerhoff P., Harris G., Rulens D., Jong K. and Daniels A. California High-Speed Rail Authority. Technical Memorandum. Alignment Design Standards for High-Speed Train Operation TM 2.1.2. (California High-Speed Train Project). Sacramento, California, 2009, 43 p. Available at: http://www.hsr.ca.gov/docs/programs/eir_memos/Proj_Guidelines_TM2_1_2R00.pdf.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права