Народна оселя у романі івана багряного «Тигролови»
Ключові слова:
народна оселя, внутрішній хатній простір, зоровий ряд, зооморфні елементи розписуАнотація
Постановка проблеми. Зображення народної оселі містить у собі цілу низку базових характеристик, на основі яких можна простежити специфіку національного бачення та принципи зв’язків людини з матеріальним світом. У романі «Тигролови» унікальність такого відтворення полягає у тому, що українська хата зведена серед «чужого» простору. На сторінках роману розгортається уже цілком сформований, самодостатній та організований побут української сім’ї, яка не просто вижила, а й освоїла нові життєві виміри. Народна оселя у зазначеному контексті постає як головний об’єкт підтримання родової приналежності до української землі. Мета статті — проаналізувати характерні особливості відтворення народної оселі у творчому доробку Івана Багряного. Висновки. Роман «Тигролови» містить цілу низку знакових деталей. Повністю збережена і дбайливо відтворена в оселі родини Сірків оберегова функція таких значимих складників внутрішнього хатнього простору як образи, вишиті рушники, розмальована квітами піч, різьблений мисник. Особливість поєднання колишнього хліборобського світу зі світом мисливським передається через зооморфні елементи розпису печі (колишні мирні голуби стають соколами) та розгортання зорового ряду світлин, характерних для української оселі як основна форма фіксації життя та розвитку родини.Посилання
Bahrianyi I. Tygrolovy [Tyhrolovy]. Kyiv: Veles, 2009, 192 p. (in Ukrainian).
Kovalchuk O. «My e. Buly. I budem my!» (Vyvchennia romanu I. Bahrianogo «Tygrolovy») [“We are. We were. And we should be we” (The study of the novel by Bahrianyi I. “Tyhrolovy”)]. Dyvoslovo, 1999, no. 7, pp. 36–41. (in Ukrainian).
Lushchii S. «Tygrolovy» ta «Sad Getsymanskyi» u konteksti emigrantskoi periodyky [“Tyhrolovy” and “Sad Getmanskyi” in context of émigré periodicals]. Kyiv, 2007, no. 1, pp. 166–173. (in Ukrainian).
Sherekh Yu. Tretia storozha. Literatura. Mystetstvo. Ideolohii [The third guard. Literature. Art. Ideology]. Baltymor; Toronto: Smoloskyp, 1991, 455 p. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права