Моделювання прийняття рішень у системі технічного обслуговування автомобілів на основі математичних методів теорії нечітких множин
DOI:
https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.261119.71.590Ключові слова:
технічні впливи, технічне обслуговування, автомобіль, математична модель, нечітка логіка, технічний станАнотація
Постановка проблеми. Сучасна математика дозволяє розв'язувати задачі, пов'язані з суб'єктивним сприйняттям, неоднозначною оцінкою обстановки людини і прийняттям рішень у нечітких умовах. Теорія нечітких множин дозволяє оперувати математично нечітким поданням понять, що мають якісні і суб'єктивні характеристики. На відміну від традиційної математики, що вимагає на кожному кроці моделювання точних і однозначних формулювань закономірностей, нечітка логіка стоїть на зовсім іншому рівні мислення, завдяки якому в процесі моделювання потрібно визначити лише мінімальний набір закономірностей. Тому актуальність досліджень пов’язана з необхідністю використовувати сучасні математичні моделі, що відображають нечіткий характер взаємодії автомобіля в системі технічного обслуговування і ремонту (ТОіР). Метадослідження – оптимально розподілити автомобілі між постами зони ТОіР відповідно до принципу поєднання можливості постів зони і рівнем технічного стану автомобіля, комплексно врахувати оснащення постів зони ТОіР, а також знизити простої автомобіля в зоні ТОіР. Висновок. Завдяки математичним методам теорії нечітких множин керівник підприємства може моделювати ситуацію та оптимально розподіляти автомобілі між постами зони ТОіР відповідно до принципу поєднання можливості і бажаності, комплексно враховувати оснащення постів зони ТОіР та рівень технічного стану автомобіля, а також знижувати простої автомобіля в зоні ТОіР.
Посилання
Zadeh L. Fuzzy Sets. Information & Control, 1965, iss. 8, pp. 338–353.
Vaschekin A.N. Matematicheskoe modelirovanie kommercheskoy deyatelnosti optovogo torgovogo predpriyatiya [Mathematical modeling of wholesale trade enterprise commercial activity]. Moscow : MGUK, 2002, 206 p.
(in Russian).
Vaschekin A.N. Modelirovanie i vyibor ratsionalnyih strategiy kommercheskoy deyatelnosti predpriyatiy optovoy torgovki [Modeling and choice of sustainable strategy for wholesale trade enterprise]. Moscow : VZFEI, 2004,
194 p. (in Russian).
Kapskiy D.V., Navoi D.V. and Pegin P.A. Razrabotka modeli transportnyih potokov na ulichno-dorozhnoy seti goroda [Development of a model of traffic flows on the city road network]. Nauka i tehnika [Science and Technique]. Vol. 18, no 1, 2019, pp. 47–54. (in Russian).
Ostroukh A. V. and Tian Yu. Development of the information and analytical monitoring system of technological processes of the automobile industry enterprise. In the World of Scientific Discoveries, series B, vol. 2, no. 1, 2014, pp. 92–102.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство роботи та передають журналу право першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право самостійно укладати додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження наукової роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу передбачає можливість розміщення авторами рукопису в мережі Інтернет (наприклад, у електронних сховищах інформації або на веб-сайтах), оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Договір про передачу авторського права